Projekti arendus- ja ärimudel

    Iga projekti valmistamise, arendamise, müümise ja populariseerimise jaoks on päris mitu viisi. Sõltub sellest, milline projekt käel on. Kas see vajab detailset planeeringut ja ettevalmistust? Kas teha seda tasuliseks või anda inimestele vaba kasutusse? Kas teha kohe valmis toode või jätta endale ja teistele võimalust seda ka algetappidel muutmiseks? Vastates nendele küsimustele tuleb sobivad arendus- ja ärimudelid valida.

    Vaatleme ühe juhtumit lahemalt. Oletame, et keegi tahab arvutimängu kirjutada ja saada selle eest raha. Ta plaanib oma mängu sellisena, et see oleks suur, pikka süzeega ja avara avatud maailmaga. Tal on meeskond samahuvilisi, kes aitavad teda. Missugust arendusmudelit valida? Kuna projekt on suur ja iga etappil võib midagi valesti minna, mina valiksin sammsammulist mudelit, kuna see hõivab kõigi kose-mudeli etappe, kuid kordab neid. See aitab parandada tekkivaid vigu, veenduda, et igal etappil on kõik korras ning võimaldab vajadusel kergesti tagasi pöörduda. Tulemusena on korralik toode, milles meeskond on mitmeid ja mitmeid kordi veendunud.

    Nüüd on vaja seda toodet müüa, aga niimodi, et seda ka paljud näeksid ja kasutama hakkaksid. Mängu jaoks sobiks hästi traditsiooniline ärivaraline mudel, kus seda mängu müüakse igale kasutajale tükkhaaval. Nii ssab kindlaks teha, et kõik kasutajad seda ostavad ning tootjad saavad selle eest raha ja tagasiside. Kõige tuntum mängude müümise platvorm on Steam, millega paljud kasutajad on tuntud. Võib sellega aga mitte piirduda ja ka teistele platvormidele seda laadida.

Comments

Popular posts from this blog

Nimetame proffi ja käsitöölise erinevusi.

Erinevad arvuti turvalise kasutamise meetodid